Ofte stilte spørsmål

Velkommen til vår FAQ-seksjon! Her finner du svar på de vanligste spørsmålene vi mottar fra våre kunder. Vi har delt opp spørsmålene i ulike kategorier for å gjøre det enklere for deg å finne den informasjonen du trenger. Hvis du ikke finner svar på ditt spørsmål her, er du alltid velkommen til å kontakte oss direkte.

Problemer med pålogging

Problemer med pålogging i DBS - hva gjør jeg?

Har du glemt passord, trykk "Glemt passord" i påloggingsvinduet og legg inn ditt brukernavn for å få tilsendt en lenke for endring av passord.

Får du feilmeldingen "Brukeren er bortmarkert i DBS" ved pålogging, er brukeren satt inaktiv, ta kontakt med verkstedadministrator eller send mail til DBS Support.

Kan man bruke hurtigtaster

Kan man bruke hurtigtaster i DBS?

Her er en beskrivelse av hurtigtastene i DBS.

Vil DBS fungere med Mac eller iPad

Vil DBS fungere fra en Mac eller iPad?

DBS støtter ikke bruk av Apple sine produkter.
Det finnes programvareløsninger som gjør det mulig å starte opp Windows i en Mac/iPad, men det fungerer ikke tilfredsstillende.

Valg av oppdrag

Ved forsøk på registrering av oppdrag har jeg valgt Standard oppdrag, men jeg kommer ikke videre til registreringen?

Dersom det ikke fungerer med "Standard oppdrag", så skal man endre til "Annet oppdrag" i nedtrekkslisten.

Når kan jeg ta e-læringskurset

Når kan jeg ta e-læringskurset?

E-læringskurs er tilgjengelig etter at du har fått brukerident i DBS Nettsiden er:  https://learn.didac.no/fnf